KONARSKI W ZŁOTEJ PRADZE

W dniach 19-20 września udaliśmy się na wycieczkę do Pragi pod opieką pani Anny Mądry, pani Iwony Kafel i pana Roberta Kagana.
Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania Starego Miasta i najbardziej rozpoznawalnego obiektu w Europie – Zamku na Hradczanach, który jest największym kompleksem zamkowym na świecie. Następnie krętymi, wybrukowanymi ścieżkami i niekończącymi się schodami podziwialiśmy Plac Hradczański, Plac Loretański oraz Złotą Uliczkę – miejsce zamieszkiwane niegdyś przez alchemików oraz twórców artystycznych i literackich. Jednak najbardziej tego dnia zaintrygowała nas ściana Johna Lennona, zapełniona nowoczesnym graffiti zainspirowanym tekstami wybitnego muzyka zespołu The Beatles.
Drugi dzień zwiedzanie rozpoczęło się od Dworca Głównego, który odegrał kluczową rolę w wydarzeniach z okresu II Wojny Światowej, szczególnie w działaniach młodego Brytyjczyka Nicholasa Wintona, który zasłynął z akcji „Kindertransport”, ratując dzieci żydowskie. Był to bardzo wzruszający punkt naszej wycieczki. Po chwili refleksji przemierzyliśmy rzekę Wełtawę najstarszym kamiennym mostem na świecie – Mostem Św. Karola. Niedaleko zejścia do rzeki, w parku, mogliśmy ujrzeć atrakcję w postaci „praskich kapibar”, czyli nutrii żyjących w Wełtawie. Następnie królewskim traktem przeszliśmy przez Plac Republiki i podziwialiśmy Rynek Staromiejski z ratuszem, a także ujrzeliśmy nowoczesną, 11-metrową instalację wykonaną z metalu – obrotową głowę Franza Kafki. Skąpani w słońcu spacerowaliśmy po Placu Wacława i Nowym Mieście .
W trakcie całego wyjazdu przemierzyliśmy pieszo 20 km praskich uliczek, intensywnie chłonąc wrażenia ze Złotej Pragi.