WYCIECZKA CHÓRU SZKOLNEGO

banner
W dniach 9-10 października udaliśmy się na wycieczkę integracyjną pod opieką pana Macieja Fijałkowskiego, pani Katarzyny Kruk i pana Krzysztofa Herchela. Odwiedziliśmy Zamość, Lublin i Dęblin dzięki dofinansowaniu z programu Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”.
W poniedziałek 9 października zwiedziliśmy Zamość, nazywany Padwą Północy, gdzie zobaczyliśmy Rynek, Ratusz, kamieniczki ormiańskie, Synagogę, fortyfikacje wraz z twierdzą oraz pomnik Jana Zamoyskiego. Odwiedziliśmy także dom Marka Grechuty, gdzie daliśmy krótki koncert. Następnie pojechaliśmy do Lublina i zwiedziliśmy były niemiecki obóz koncentracyjny na Majdanku, co było dla nas przejmującym doświadczeniem.
Po całym dniu wrażeń udaliśmy się do hotelu i zjedliśmy kolację. Nie obyło się bez próby, na której ćwiczyliśmy repertuar z kolegami z klas pierwszych.
Wtorek 10 października zaczęliśmy od odwiedzenia Podziemi Browaru Perła, gdzie poznaliśmy historię tworzenia tego znanego od tysiąca lat napoju. Następnie podczas spaceru po Lublinie zobaczyliśmy m.in.: Zamek Królewski, Bramę Grodzką, Plac po Farze- dawnym kościele parafialnym, Trybunat, rynek z kamienicami, „kamień nieszczęścia”, Kościół Dominikanów, Wieże
Trynitarską, Bramę Krakowską, Krakowskie Przedmieście oraz Archikatedrę lubelską.
Ostatnim punktem naszej wyprawy było Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, gdzie mogliśmy zobaczyć zabytki techniki lotniczej oraz pamiątki związane z polskim lotnictwem wojskowym. Wszyscy się zgadzamy, że był to wspaniałe spędzony czas.