„ Szkoła wspierająca- szkoła sukcesu”
projekt realizowany
w ramach programu regionalnego
Fundusze Europejskie dla Podkarpacia
2021-2027
Priorytet 7 Kapitał ludzki – gotowy do zmian
Szczegółowe informacje o projekcie: Projekt – Szkoła wspierająca
Regulamin uczestnictwa w projekcie: Projekt – Szkoła wspierająca
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Informacje o projekcie
- Projekt „Szkoła wspierająca – szkoła sukcesu” realizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno – emocjonalnych min. 519 uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 46 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
- Grupami docelowymi w Projekcie są:
- GD1: uczniowie i uczennice I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 648 uczniów i uczennic,
- GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 49 nauczycielek i nauczycieli,
- GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
- GD4: I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu – 4 – letnie liceum realizujące kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, którego organem prowadzącym jest Powiat Mielecki.
- Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:
- WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 46,
- WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 519,
- WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 49,
- WP2. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 648,
- WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,
- WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 5,
- WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 80,
- WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 260
5. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025
Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
- Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80
Laboratorium relacji
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I
- Założenia organizacyjne: 6 oddziałów x 10h/oddział
Rok szkolny 2025/2026
Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
- Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80
Laboratorium relacji
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I
- Założenia organizacyjne: 6 oddziałów x 10h/oddział
Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Cyberbezpieczeństwo w szkole,
- Agresja – przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
- Uzależnienia – rodzaje, przeciwdziałanie.
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: 1), 2), 3) x 8h/szkolenie.
Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Konarskiego w Mielcu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025
Indywidualne zajęcia logopedyczne
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
- Założenia organizacyjne: min. 18 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 180
Rok szkolny 2025/2026
Indywidualne zajęcia logopedyczne
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
- Założenia organizacyjne: min. 18 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 180
Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) – narzędzia i metody wspierające uczniów i uczennic z trudnościami w komunikacji werbalnej
- Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
- Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi – strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami
- Strategie dla uczniów i uczennic z nadwrażliwością sensoryczną – radzenie sobie z nadwrażliwościami i adaptacja środowiska klasowego
- Integracja ruchowa w nauczaniu – wykorzystanie ruchu i aktywności fizycznej w pracy z uczniami o różnych potrzebach,
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 24 osoby/szkolenie 1), 2), 3), 4), 5)
Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: 1), 2), 3), 4), 5) x 16h/szkolenie.
Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
Logopedia – studia podyplomowe
- Grupy docelowe: 2 nauczycieli/nauczycielki,
- Założenia organizacyjne: min. 684h,
Alfabet logopedyczny – Sprawdzone metody wywoływania głosek – kurs
- Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,
- Założenia organizacyjne: min. 8h/kurs.
Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ – rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu
Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:
Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela – warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 24 osoby/szkolenie
- Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.
Szkolenia dla kadry zarządzającej – warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h)
- Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.
Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli
- Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,
- Założenia organizacyjne: 150h (średnio 5h/osoba)
Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu do potrzeb rynku pracy
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025
Warsztaty z pracodawcami
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 7 grup x 12h/grupa
Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
- Założenia organizacyjne: min. 40 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120
Rok szkolny 2025/2026
Warsztaty z pracodawcami
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 6 grup x 12h/grupa
Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
- Założenia organizacyjne: min. 40 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120
Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA – rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025
Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-II
- Założenia organizacyjne: 6 grup x 10h/grupa; 6 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
Rok szkolny 2025/2026
Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-II
- Założenia organizacyjne: 6 grup x 10h/grupa; 6 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu.
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z geografii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z chemii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z chemii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z fizyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z biologii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z biologii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Rok szkolny 2025/2026
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z geografii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z chemii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z chemii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z fizyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z biologii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia wyrównawcze z biologii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025
Zajęcia rozwijające z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z chemii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z biologii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z języka polskiego
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Rok szkolny 2025/2026
Zajęcia rozwijające z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z matematyki
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z chemii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z biologii
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z języka polskiego
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
- Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
- Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne
W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:
- Laptop – 16 szt.
- Urządzenie wielofunkcyjne – kolor – 1 szt.
- Monitor interaktywny – 3 szt.
- Statyw do monitora interaktywnego – 3 szt.
- Odtwarzacz CD/DVD – 5 szt.
- Zasilacz UPS – 2 szt.
- Telewizor LED LG 75UP78003LK – 3 szt.
- Radioodtwarzacz/mikrowieża – 2 szt.
- Dyktafon – 1 szt.
- Statyw – 1 szt.
- Karta pamięci SD – 2 szt.
- DRUKARKA 3D – 3 szt.
- WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- BIOLOGIA – 1 szt.
- WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- CHEMIA – 1 szt.
- WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- FIZYKA – 1 szt.
- WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- GEOGRAFIA – 1 szt.
- Aplikacja Corinth – Geologia – 1 szt.
- Aplikacja Corinth – Biologia Człowieka – 1 szt.
- Aplikacja Corinth – Biologia Roślin – 1 szt.
- Aplikacja Corinth – Chemia – 1 szt.
- Aplikacja Corinth – Fizyka i Astronomia – 1 szt.
- Aplikacja Corinth – Geometria – 3 szt.
Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:
- Szukacz kątowy – 1 szt.
- Adapter do smartfona – 1 szt.
- Elektrochemia – Zestaw do ćwiczeń z elektrochemii – 1 szt.
- Zestaw do destylacji ze statywem 89756 – 1 szt.
- ZESTAW DO WYKRYWANIA I ANALIZY WŁAŚCIWOŚCI BIAŁEK – 1 szt.
- ZESTAW DO WYKRYWANIA I ANALIZY WŁAŚCIWOŚCI CUKRÓW – 1 szt.
- Klasowy zestaw atomów do budowy cząsteczek wraz z tablicą „Empirio” – 1 szt.
- Przyrząd do elektrolizy – 1 szt.
- Układ okresowy pierwiastków chemicznych – plansza dydaktyczna – 1 szt.
- Układ okresowy pierwiastków chemicznych – część chemiczna – plansza – 1 szt.
- Statyw demonstracyjny – 1 szt.
- Stanowisko do doświadczeń z próżnią – 1 szt.
- Kolejka górska z akcesoriami – 1 szt.
- Żyroskop, kompletny zestaw – 1 szt.
- Równia pochyła z bloczkiem do doświadczeń z mechaniki – 1 szt.
- Zestaw doświadczalny dotyczący e-mobilności – wersja rozszerzona – 1 szt.
- Optyka geometryczna z 3-wiązkowym laserem dla uczniów – 1 szt.
- Maszyna elektrostatyczna – 1 szt.
- Transformator Tesli – 1 szt.
- Komplet do nauki o prądzie elektrycznym – 2 szt.
- Zestaw Box S3 (+solar) – uczniowski zestaw rozszerzony do doświadczeń z elektryczności x 3 – 2 szt.
- Licznik Geigera-Müllera – 1 szt.
- DUŻY ZESTAW DO CHEMII ORGANICZNEJ I NIEORGANICZNEJ – 5 szt.
- Pomoce dydaktyczne do pracowni biologicznej / biologii – 1 szt.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 862 536,23 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 733 155,79 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Kontakt
Biuro projektu:
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu ul. Jędrusiów 1
39-300 Mielec
tel. 177731577
Koordynator projektu:
Monika Cisło