Close

Szkoła wspierająca- szkoła sukcesu

Szkoła wspierająca- szkoła sukcesu”

projekt realizowany

w ramach programu regionalnego

Fundusze Europejskie dla Podkarpacia

2021-2027 

Priorytet 7 Kapitał ludzki – gotowy do zmian

Szczegółowe informacje o projekcie: Projekt – Szkoła wspierająca
Regulamin uczestnictwa w projekcie: Projekt – Szkoła wspierająca

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informacje o projekcie 

  1. Projekt Szkoła wspierająca – szkoła sukcesurealizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
  2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno – emocjonalnych min. 519 uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 46 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
  3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
    • GD1: uczniowie i uczennice I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 648 uczniów i uczennic,
    • GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 49 nauczycielek i nauczycieli,
    • GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
    • GD4: I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu – 4 – letnie liceum realizujące kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, którego organem prowadzącym jest Powiat Mielecki.
  4. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:
  • WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 46,
  • WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 519,
  • WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 49,
  • WP2. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 648,
  • WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,
  • WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 5,
  • WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 80,
  • WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 260

5. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:

Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025

Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
  • Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80

Laboratorium relacji

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I
  • Założenia organizacyjne: 6 oddziałów x 10h/oddział

Rok szkolny 2025/2026

Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
  • Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80

Laboratorium relacji

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I
  • Założenia organizacyjne: 6 oddziałów x 10h/oddział

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

  1. Cyberbezpieczeństwo w szkole,
  2. Agresja – przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
  3. Uzależnienia – rodzaje, przeciwdziałanie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: 1), 2), 3) x 8h/szkolenie.

Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Konarskiego w Mielcu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025

Indywidualne zajęcia logopedyczne

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
  • Założenia organizacyjne: min. 18 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 180

Rok szkolny 2025/2026

Indywidualne zajęcia logopedyczne

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
  • Założenia organizacyjne: min. 18 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 180

 

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

  1. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) – narzędzia i metody wspierające uczniów i uczennic z trudnościami w komunikacji werbalnej
  2. Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
  3. Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi – strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami
  4. Strategie dla uczniów i uczennic z nadwrażliwością sensoryczną – radzenie sobie z nadwrażliwościami i adaptacja środowiska klasowego
  5. Integracja ruchowa w nauczaniu – wykorzystanie ruchu i aktywności fizycznej w pracy z uczniami o różnych potrzebach,

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 24 osoby/szkolenie 1), 2), 3), 4), 5)

Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: 1), 2), 3), 4), 5) x 16h/szkolenie.

 

Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

Logopedia – studia podyplomowe

  • Grupy docelowe: 2 nauczycieli/nauczycielki,
  • Założenia organizacyjne: min. 684h,

Alfabet logopedyczny – Sprawdzone metody wywoływania głosek – kurs

  • Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,
  • Założenia organizacyjne: min. 8h/kurs.

Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ – rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu

Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:

Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela – warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym

  • Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 24 osoby/szkolenie
  • Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

Szkolenia dla kadry zarządzającej – warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h)

  • Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

  • Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,
  • Założenia organizacyjne: 150h (średnio 5h/osoba)

Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu do potrzeb rynku pracy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025

Warsztaty z pracodawcami

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 7 grup x 12h/grupa

Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
  • Założenia organizacyjne: min. 40 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120

Rok szkolny 2025/2026

Warsztaty z pracodawcami

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 6 grup x 12h/grupa

Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
  • Założenia organizacyjne: min. 40 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120

Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA – rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025

Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-II
  • Założenia organizacyjne: 6 grup x 10h/grupa; 6 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

Rok szkolny 2025/2026

Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-II
  • Założenia organizacyjne: 6 grup x 10h/grupa; 6 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu.

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z geografii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z chemii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z chemii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z fizyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z biologii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z biologii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z geografii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z chemii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z chemii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z fizyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z biologii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia wyrównawcze z biologii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025

Zajęcia rozwijające z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z chemii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z biologii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z języka polskiego

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z języka angielskiego

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026

Zajęcia rozwijające z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z matematyki

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z chemii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z biologii

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z języka polskiego

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z języka angielskiego

  • Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
  • Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Mielcu w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne

W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:

  1. Laptop – 16 szt.
  2. Urządzenie wielofunkcyjne – kolor – 1 szt.
  3. Monitor interaktywny – 3 szt.
  4. Statyw do monitora interaktywnego – 3 szt.
  5. Odtwarzacz CD/DVD – 5 szt.
  6. Zasilacz UPS – 2 szt.
  7. Telewizor LED LG 75UP78003LK – 3 szt.
  8. Radioodtwarzacz/mikrowieża – 2 szt.
  9. Dyktafon – 1 szt.
  10. Statyw – 1 szt.
  11. Karta pamięci SD – 2 szt.
  12. DRUKARKA 3D – 3 szt.
  13. WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- BIOLOGIA – 1 szt.
  14. WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- CHEMIA – 1 szt.
  15. WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- FIZYKA – 1 szt.
  16. WIRTUALNE LABORATORIA PRZYRODNICZE (WLP)- GEOGRAFIA – 1 szt.
  17. Aplikacja Corinth – Geologia – 1 szt.
  18. Aplikacja Corinth – Biologia Człowieka – 1 szt.
  19. Aplikacja Corinth – Biologia Roślin – 1 szt.
  20. Aplikacja Corinth – Chemia – 1 szt.
  21. Aplikacja Corinth – Fizyka i Astronomia – 1 szt.
  22. Aplikacja Corinth – Geometria – 3 szt.

Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:

  1. Szukacz kątowy – 1 szt.
  2. Adapter do smartfona – 1 szt.
  3. Elektrochemia – Zestaw do ćwiczeń z elektrochemii – 1 szt.
  4. Zestaw do destylacji ze statywem 89756 – 1 szt.
  5. ZESTAW DO WYKRYWANIA I ANALIZY WŁAŚCIWOŚCI BIAŁEK – 1 szt.
  6. ZESTAW DO WYKRYWANIA I ANALIZY WŁAŚCIWOŚCI CUKRÓW – 1 szt.
  7. Klasowy zestaw atomów do budowy cząsteczek wraz z tablicą „Empirio” – 1 szt.
  8. Przyrząd do elektrolizy – 1 szt.
  9. Układ okresowy pierwiastków chemicznych – plansza dydaktyczna – 1 szt.
  10. Układ okresowy pierwiastków chemicznych – część chemiczna – plansza – 1 szt.
  11. Statyw demonstracyjny – 1 szt.
  12. Stanowisko do doświadczeń z próżnią – 1 szt.
  13. Kolejka górska z akcesoriami – 1 szt.
  14. Żyroskop, kompletny zestaw – 1 szt.
  15. Równia pochyła z bloczkiem do doświadczeń z mechaniki – 1 szt.
  16. Zestaw doświadczalny dotyczący e-mobilności – wersja rozszerzona – 1 szt.
  17. Optyka geometryczna z 3-wiązkowym laserem dla uczniów – 1 szt.
  18. Maszyna elektrostatyczna – 1 szt.
  19. Transformator Tesli – 1 szt.
  20. Komplet do nauki o prądzie elektrycznym – 2 szt.
  21. Zestaw Box S3 (+solar) – uczniowski zestaw rozszerzony do doświadczeń z elektryczności x 3 – 2 szt.
  22. Licznik Geigera-Müllera – 1 szt.
  23. DUŻY ZESTAW DO CHEMII ORGANICZNEJ I NIEORGANICZNEJ – 5 szt.
  24. Pomoce dydaktyczne do pracowni biologicznej / biologii – 1 szt.

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 862 536,23 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 733 155,79 zł

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Kontakt

Biuro projektu:

I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Mielcu ul. Jędrusiów 1

39-300 Mielec

tel. 177731577

 

Koordynator projektu:

Monika Cisło

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Szczegółowe harmonogramy udzielanego wsparcia/działań w projekcie

>> Harmonogram <<

Skip to content